В гостях у roomble: борис хобод — президент московського кінофестивалю дизайну

38

29 вересня стартував перший московський міжнародний кінофестиваль дизайну, в рамках якого пройшли покази фільмів про дизайн, а також дискусії з відомими дизайнерами, архітекторами і критиками

Щоб дізнатися подробиці такого масштабного і нового для москви і в цілому для росії події, ми зустрілися з борисом хободом — президентом ммкд, а також продюсером та власником компанії foster group, яка займається продажем акустичного обладнання для прослуховування музики.

– як у вас виникла ідея провести кінофестиваль?

— все збіглося. Я власник преміального кінотеатру foster cinema, продаю обладнання для кінотеатрів, продюсую кіно. Дуже багато працюю з дизайнерами і хочу показувати їм не просто кіно, а кіно про дизайн.про дизайн і дизайнерів знімається багато фільмів, але це більше авторське кіно, а не комерційне. У нього немає дистриб’ютора, його не показують на великому екрані, і на ньому не заробити. Тому такі фільми йдуть відразу в інтернет і на стрімінгові платформи. А дуже хочеться, щоб про них дізналися люди, почали обговорювати! ось тут-то і виникла ідея організувати фестиваль, який би допоміг не просто привернути увагу до таких фільмів, але і взяв би на себе освітню функцію. І в травні цього року ми запустили процес…ми сподіваємося за допомогою фестивалю розповісти людям не з цієї професії про те, що таке дизайн, а також заохотити режисерів і мотивувати їх продовжити роботу в цьому напрямку.

— як проходив вибір фільмів?

– оскільки до загальної теми дизайну відносяться не тільки інтер’єри та архітектура, а й мода, це визначило вибір проектів і вибір номінацій: «архітектура», fashion, «дизайн».коли ми оголосили, що такий фестиваль існує, не очікували, що так багато режисерів надішлють нам свої роботи. Роботи приходили навіть з чилі та австралії! уважно переглянувши все, ми разом з програмним директором склали конкурсну програму з 29 фільмів, яку і запропонували для оцінки журі і яку побачать на великому екрані глядачі.щоб зробити програму фестивалю максимально цікавою, ми запросили відомих кінокритиків, сценаристів, дизайнерів інтер’єру, архітекторів взяти участь у дискусіях, присвячених ролі дизайну в кіно, тому, як кіно впливає на інтер’єри і моду, як дизайнери дивляться фільми, які з ідей потім використовують у своїй роботі. Нашими гостями стануть діана балашова, тимур газієв, єгор бєліков, ілля мукосей, андрій будько, андрій адамович, дмитро барьюдін, володимир бєльський, валерій лізунов, сергій сенкевич, віктор коротич.

– чого ви чекаєте від фестивалю?

– я хочу, щоб фестиваль став значущою щорічною подією, на якій можна буде побачити кращі фільми про дизайн від режисерів з усього світу. Можливо, одних це підштовхне піти в дизайн, інші знайдуть ідеї для своїх проектів, у третіх з’явиться стимул знімати фільми або писати сценарії. А якщо якась компанія вирішить зробити кіно про дизайнера або архітектора, про предмет промислового дизайну або ландшафтний проект, вона зможе сміливо надіслати його нам-ми покажемо в рамках фестивалю.

– в яких кінотеатрах пройдуть покази?

— покази пройдуть в кінотеатрах “ілюзіон” і» жовтень«, в центральному будинку архітектора, в московській архітектурній школі» марш ” і у нас в foster cinema. Сітку можна знайти на сайті designfilmfestival.ru і на офіційній сторінці фестивалю в instagram @moscowdesignfilmfestival

— на які фільми фестивалю ви звернули увагу або які рекомендували б до перегляду?

– я чекаю показів фільмів “оліветті” – про знамениту італійську компанію, виробника друкарських машинок, комп’ютерів, принтерів та іншої апаратури. Цікаво подивитися кіно про модельєра елі тахарі – про те, як людина з жебрака став мільярдером. Рекомендую і чилійські фільми з серії» архітектура на краю”: будинок нісідзава і будинок клотца. Особливої уваги заслуговує картина» мотиви інтер’єру ” 2017 року, що розповідає про взаємодію дизайну і моди.

— які фільми або серіали ви дивитеся, які подобаються?

— мені не особливо цікаві фільми marvel або чергова частина «форсажу». Дивлюся вуді аллена, дуже сподобався мультфільм»душа”. “дюну” ще не встиг подивитися, але обов’язково знайду час. Оскільки я займаюся звуком, на нього у фільмах звертаю особливу увагу. На жаль, в дубляжі він стає гірше, особливо якщо порівнювати з оригіналом. Наприклад, в недавній “круелле” мене не покидало відчуття, що звук і музику ніби заглушили, хоча їх можна було б вивести на передній план.

— завдяки стрімінговим сервісам і розвитку технологій аудіо і відео люди все частіше дивляться кіно вдома. При цьому страждають кінотеатри, тому що глядачі йдуть звідти. Хто в підсумку переможе і як вирішити цю проблему?

— люди ходять в кінотеатр не споживати контент, а отримувати емоції. Важливо оточення, з яким ви відразу поділіться враженнями про фільм: з коханою людиною, з сім’єю, з друзями. Хороший приклад-індія. Коли під час фільму в кінотеатрі з’являється якийсь актор, люди в залі починають кричати, включати ліхтарики і радіти, як вболівальники на футбольному матчі.з іншого боку — вдома теж можна дивитися кіно, але тут питання в якості контенту. На стрімі, наприклад, копія фільму важить 5 гб, а та ж «дюна» для кінотеатрів — 300 гб. Так що картинка на домашньому екрані дуже програє в плані якості.тому я думаю, що в кіно продовжать ходити, незважаючи на те, що зараз через пандемію зали напівпорожні. В індустрію вкладено дуже багато, особливо якщо подивитися на китай і індію, де живе близько половини населення планети. Тільки в піднебесній більше 15 тисяч кінотеатрів! та й в бідній індії люди точно не будуть дивитися кіно вдома. Їм простіше заплатити долар за фільм у кінотеатрі, ніж купувати телевізор.швидше за все, залишиться так, як зараз: спочатку фільм деякий час йде в кінотеатрах, потім його випускають в стрімінговому сервісі, де він зможе заробити ще.

– як ви плануєте масштабувати фестиваль надалі? за рахунок більшого охоплення жанрів і тематик?

— фестиваль – це не разовий захід, тому ми плануємо тільки розвиток і тільки розширення. Наступного року фестиваль буде ще більш масштабним, можливо, з прив’язкою до якоїсь великої події. Упевнений, що ми покажемо ще більше фільмів про промисловий дизайн і про моду, зробимо більше дискусій, більше номінацій. Хочу також запустити авторське кіно, щоб дизайнери та архітектори знімали свої фільми, нехай навіть на iphone.кіно-ідеальний ресурс для того, щоб показати щось красиве. А що може бути красивіше дизайну? тому наш кінофестиваль-ще один імпульс поговорити про дизайн, розібратися в ньому і захотіти почати розбиратися.