Чому на наших дорогах плавиться асфальт, утворюються колії і хто у цьому, власне, винен?

4

Літо — це час, коли дорожні роботи вже знаходяться в повному розпалі, але тим не менше я все ж таки сподіваюся на те, що моя невелика вступна інформація стане в нагоді тим москвичам, хто так досі і не визначився, у кого б цього літа замовити ремонт асфальтованої дороги або майданчика. Рекомендую! Південно-Східна Будівельна компанія займається будівництвом та ремонтом доріг в Москві і Московській області з 2002 року. Компанія здатна побудувати дорогу будь-якої складності і виконати ремонт доріг і майданчиків будь-яких розмірів і будь-якого призначення. Звертаю увагу, що ця компанія здатна укласти асфальт навіть у складно доступних місцях, у тому числі всередині приміщень (гаражних комплексів, наприклад). Коротше, якщо моя інформація вас зацікавила, просто зателефонуйте за телефоном: 8 (917) 507-11-43 і вашу проблему там обов’язково вирішать!

Ну, а я поки продовжу дорожню тематику і пропоную вам разом зі мною обговорити проблему якості дорожнього покриття. Відомо, що приказка, яка говорить, що в країні тільки дві основні проблеми — ” це дураки і дороги, народилася в Росії і на сьогоднішній день вона вже стала класикою народного фольклору, бо її вже встигли засвоїти всі. Але я сьогодні хотів би обговорити з вами не російські дороги, а естонські. Обговорити разом з вами і розібратися, що ж зараз відбувається на естонських дорогах (та й не тільки на естонських, а взагалі на дорогах колишнього СРСР), чому там влітку плавиться асфальт і чому кожен рік (влітку та взимку) постійно виникають колії і хто власне в цьому бардаку винен. Благо, що привід для такої розмови у нас сьогодні є.

Нагадаю, що вчора ряд естонських газет і телеканалів повідомив про те, що нинішня спека (газетярі називають її небувалої), що стоїть останній тиждень в Естонії, дуже згубно відбивається на стані естонських доріг, бо асфальт на дорозі в останні дні просто плавиться, а в дорожньому покритті тут і там утворюються ями. І хоча дорожні служби намагаються пом’якшити наслідки високої температури, поливаючи плавляться дороги водою і посипаючи піском, належного ефекту ці заходи, по суті, не дають.

Охолоджують зараз, в основному, великі дороги з інтенсивним рухом, що знаходяться в Талліні, за якими постійно рухається важкий автотранспорт (до них відносяться, наприклад, Vabaduse pst, Kadaka pst і вулиця Betooni). Але особливо складна дорожня ситуація склалася зараз в Талліні на великих перехрестях, які перебувають на Тартуському і Петербурзькому шосе, на яких спостерігається інтенсивний рух в обох напрямках і де дорожні служби змушені поливати холодною водою два рази на день — вранці і ввечері. Втім, воду для охолодження доріг через короткочасність ефекту дорожні служби використовують все-таки значно рідше, ніж пісок і щебінь, за допомогою яких дорожники намагаються зчепити плавящийся бітум і цим самим перешкодити подальшому «розтікання» асфальту.

Однак, якщо плавящийся асфальт і смола, за твердженням дорожніх служб, серйозних проблем для автомобілістів не уявляють, то ями і вибоїни, що утворилися при растекании» асфальту, цілком здатні стати причиною дорожньої аварії. Але ремонт цих стихійно утворилися на дорозі ям не проводиться, а естонські дорожні служби поки обмежуються тим, що серйозно пошкоджених ділянках доріг просто встановлюють знаки обмеження швидкості.

Сьогодні ж Департамент шосейних доріг Естонії, як би відповідаючи на вчорашні повідомлення журналістів, виступив з бодреньким і максимально оптимістичною заявою, в якій повідомив, що гарячі промені сонця досі завдавали шкоди, в основному, тільки старим ділянок дороги, при будівництві яких використовувалася велика кількість бітуму, а ось більш великі естонські шосе до сих пір знаходяться в нормальному стані.

Представник Департаменту шосейних доріг — керівник відділу обслуговування доріг Райн Халлимяэ, що займається перевіркою станом доріг на місцях, підтвердив, що через спеку в останні дні департамент взяв всі державні шосе під особливий контроль, зазначивши при цьому, що на таких великих шосе Таллінн-Нарва і Таллінн-Тарту, стан дорожнього покриття зараз цілком задовільний, однак чиновник поки не зміг прокоментувати стан шосе Таллінн-Пярну. І хоча спека продовжиться, департамент поки не планує вводити обмежень по швидкості, але на дрібних дорогах в Естонії будуть введені додаткові обмеження на вагу транспортних засобів.

Така, коротко, нинішня ситуація на дорогах Естонії. Як ми бачимо, естонські дороги знаходяться в повній ж..е, а дорожники чиновники тим часом посилаються на спекотну погоду, в той час як естонські автомобілісти, проявляючи чудеса водіння, змушені пробиратися по естонським дорогах, майстерно маневруючи між ямами та вибоїнами. Гарна картинка … правда? Думку естонських журналістів і чиновників з приводу доріг ми вже знаємо і тепер нам залишилося тільки дізнатися, що думають з приводу цих самих доріг естонські автомобілісти …

Щоб ви були в курсі, що думають з приводу естонських доріг ті, хто змушений з ним пересуватися, я просто процитую думку одного автомобіліста, прокоментував під ніком Dm на одному з естонських сайтів повідомлення про нинішній «небувалої спеки», здатної знищити естонські дороги:

«Плавиться тому що з гівна роблять, так як подешевше, бабки в кишеню гребуть, а дороги потім розвалюються, і завжди знаходиться винуватий — в даному випадку в ролі виявилася погода… Чому тільки у нас такий маразм роблять, як на смолу крихту сиплять — типу «ремонт»? Я ніде більше такого неподобства не бачив… Чому в Латвії не плавиться нічого? Чому в Литві все «ОК»? Не кажучи вже про Фінляндію, де зараз точно не прохолодніше, ніж у нас … Відповідь на ці прості питання тільки один і він дуже простий. У вищеназваних країнах все нормально, тому що там все роблять по розуму, а нас все роблять тільки лише для того, щоб набити собі кишені. Дорожнім фірмам вигідно робити тяп-ляп — так вони забезпечують себе постійною роботою. А якщо дороги не будуть руйнуватися і асфальт не буде плавитися, то і робити їм буде нічого …»

Ось приблизно так міркують і думають естонські автомобілісти. Я думаю, що більшість з вас погодиться з думкою коментатора Dm, для якого тема доріг є явно наболілої. І так на порядку денному позначився ряд питань. Перше питання: «Хто винен в тому, що відбувається на естонських дорогах?» І Друге питання: «чи Може спека так впливати на стан дорожнього покриття, якщо за будівництво дороги все було зроблено «по розуму?» Ось на ці питання я спробую зараз відповісти з позиції свого досвіду і з урахуванням своїх знань. Нагадаю, що я інженер-будівельник, хоча і не дорожник, але тим не менш у мене є певні знання в області дорожнього будівництва і ці знання дозволяють мені мати свою власну незалежну думку з приводу того, що відбувається на естонських дорогах.

І так … для початку я трохи розчарую коментатора Dm. Соррі! Але асфальт плавиться цього літа не тільки в Естонії. Він плавиться зараз і в Росії (в тому числі, плавиться в Москві і Пітері), плавиться на Україні, плавиться в Білорусії, плавиться в Латвії та Литві, плавиться в Китаї. Китайські фотознімки плавкого на дорогах асфальту, наматывающегося на колеса автомобілів, справили на мене сильне враження. Але чи означає все це, що проблема плавлення асфальту на дорозі — це дійсно проблема, яку вирішити не можна? Ні, не означає! Бо я ретельно порився в Мережі і не знайшов там повідомлень про плавящемся асфальті на дорогах Північної та Західної Європи, хоча там теж зараз стоїть така ж спека, як і у нас. Який висновок з цього можна зробити?

У Західній і Північній Європі немає такої проблеми або майже немає. А пояснюється цей феномен дуже просто — в Європі не намагаються економити на будівництві та ремонті доріг, як намагається «заощадити» в Росії, в Естонії, на Україні. Втім, слово «економія» варто взяти в лапки, бо без лапок воно в нашому випадку не дуже доречно, так як грошей на будівництво і ремонт доріг в наших країнах з державних і муніципальних бюджетів йде чимало, але от тільки не всі вони вкладаються в те, для чого вони були виділені. І в цьому коментатор Dm дійсно правий. Про корупцію в російському дорожньому будівництві я писав. А буквально кілька тижнів тому один з російських політиків, виступаючи в одній з телепередач, чесно зізнався все перед країною, що відкат при будівництві російських доріг може доходити до 70%. Про те, що діється в естонському дорожньому будівництві, відомо менше, але я нагадаю про відхід з ринку Естонії великої фінської дорожньої фірми, керівник якої, йдучи, дуже дуже несхвально відгукнувся про порядки, які панують в Естонії у сфері дорожнього будівництва. І підстави для такого відкликання, я думаю, у нього були.

Ну, а тепер коротко про те, як будуються дороги в США, Західній і Північній Європі, а також в інших місцях, де думають не тільки про те, як заробити, але і про якість своєї роботи. У більшості цих країн вже давно більше 50% покриттів на дорогах з інтенсивним рухом виконується з щебенево-мастичного асфальтобетону (ЩМА), який дуже добре зарекомендував себе і в країнах Північної Європи, які за кліматичними умовами близькі Естонії. Зараз ЩМА використовується в якості верхнього дорожнього покриття в аеропортах, на мостах і в річкових портах в таких країнах, як США, ПАР, Китай, Норвегія, Фінляндія, Швеція, Франція, Німеччина і безлічі інших.

Тут, напевно, варто пояснити, що ЩМА — це щебенево-бітумна суміш з раціонально підібраних мінеральних матеріалів, дорожнього бітуму (бітумної мастики) і стабілізуючої добавки, взятих в певних пропорціях і перемішаних в нагрітому стані. За рахунок високого вмісту одноразмерного кубовидного щебеню вузьких фракцій (70-80 %), зерна якого щільно прилягають один до одного, при влаштуванні дорожнього покриття формується стійкий та міцний каркас. Високий опір деформації виникає завдяки тертю всередині щебеневої основи. Для отримання якісної асфальтобетонної суміші щебінь потрібно брати з міцних, важко шліфованих гірських порід. Кам’яний матеріал повинен також володіти низьким і рівномірним вологопоглинанням. Важливою умовою є і застосування в асфальтобетонної суміші піску із відсівів дроблення. Природний пісок для ЩМА не підходить, оскільки він знижує сдвигоустойчивость захисних шарів. Щоб ви наочніше зрозуміли, чим відрізняється ЩМА від традиційного асфальтобетону, проілюструю свою розповідь парочкою малюнків:

Найбільш ефективним є використання ЩМА при будівництві та ремонті покриттів на вантажонапружених трасах з великою інтенсивністю руху транспорту (понад 5 тисяч транспортних одиниць на добу). Застосовується він і в якості покриття для аеродромів, мостів, а також в регіонах зі складними кліматичними умовами (часті перепади температур, тривалий період низьких температур, велика кількість опадів). У всьому світі ЩМА визнаний найбільш ефективним засобом боротьби з утворенням колії. Крім того, покриття з щебенево-мастичного асфальтобетону більш жорсткі, ніж звичайні, що дозволяє знизити ковзання, акваплануванню, зменшити кількість бризок.

Одна тонна ЩМА приблизно на 30 % дорожче тонни звичайного асфальту, проте застосування цієї суміші є економічно виправданим, оскільки укладати її більш тонким шаром (на 30 % тонше звичайних сумішей). Служить щебенево-мастичное покриття в 1,5—2 рази довше звичайного (максимальний термін служби — 20 років). Застосування ЩМА дозволяє помітно збільшити міжремонтний період і сприяє зниженню зносу шин. Зараз, наприклад, ЩМА успішно застосовуються для влаштування верхніх шарів дорожніх покриттів на цілому ряді російських автомагістралей: Москва—Мінськ, Москва—Санкт-Петербург, Москва—Київ, Москва—Воронеж. По всій видимості, ЩМА використовувалися на будівництві шосейних доріг в Естонії, тому нинішня спека на них практично не позначилася …. Ну, а чим латають дороги в Таллінні та інших естонських містах вам, напевно, вже пояснювати не треба … Коротше, в проблемах наших доріг аж ніяк винна не природа зі своєю спекотною погодою, а винні ті, хто ці дороги будує і замовляє … Всі інші пояснення, як кажуть, від «лукавого» … Давно відомо, що поганому танцюристу завжди щось заважає … 😉

Популярні Записи:

  • Робота на олімпійських об’єктах в Сочі
  • Робота екскаваторником?
  • Як позбутися від цвілі на стінах квартири
  • Поговоримо про роботу в Норвегії — Інформація «з перших рук» — Ексклюзивне інтерв’ю «Стройки24»
  • Потрібні муляри в Росії? В якому місті? Скільки вони можуть заробити там?
  • Супер-шпаргалка на День будівельника 2010
  • Газоблоки та піноблоки. Питання і відповіді
  • Капітальний і поточний ремонт житлового приміщення з точки зору юриста
  • Які країни громадянин Естонії може відвідати без оформлення візи?
  • Орієнтовні ціни на будівельні роботи
  • Який кабель краще вибрати для телевізійної антени?
  • Кому потрібен машиніст бульдозера?
  • Як мити кришталеву люстру?
  • Програма для розрахунку вентиляції — VentCalc V. 2
  • Виконавча документація в будівництві: акт прихованих робіт
  • Бляхар? А хто це?
  • Цирк та будівництво — поняття цілком сумісні!
  • Дає постійний вид на проживання в Естонії право на роботу в Норвегії?
  • Нелегальна робота в Норвегії
  • Як позбутися кротів на ділянці?
  • Плюси і мінуси наливних підлог
  • Як заробити на гранітному щебені та мармурової крихти?
  • Список 87 московських кварталів, які отримають в 2009-2011 роках нове планування територій
  • Які країни може відвідати без оформлення візи «естонська чужий» або людина з паспортом «іноземця», виданим в Естонії?
  • Чому «потіють» і «плачуть» пластикові вікна ?